Rondo Ofiar Katynia w Krakowie
-
Rondo Ofiar Katynia w Krakowie
-
Rondo Ofiar Katynia w Krakowie
-
Rondo Ofiar Katynia w Krakowie
-
Rondo Ofiar Katynia w Krakowie
-
Rondo Ofiar Katynia w Krakowie
-
Rondo Ofiar Katynia w Krakowie
Klient: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie
Rok oddania projektu: 2009
Podsumowanie realizacji
Zbiór wybranych danych dotyczących realizacji
MOSTY KRAKÓW Spólka Akcyjna wykonało dokumentację projektową w zakresie konstrukcji inżynierskich - etakady, tunelu oraz murów oporowych w ramach rozbudowy skrzyżowania Ronda Ofiar Katynia w formie trzypoziomowego skrzyżowania z tunelem na kierunku północ – południe i estakadą na kierunku wschód – zachód oraz skrzyżowaniem z wyspą centralną i sygnalizacją świetlną w poziomie obecnych relacji skrętnych.
Rondo Ofiar Katynia stanowi ważny element podstawowego układu komunikacyjnego po stronie północno-zachodniej miasta Krakowa. Wprowadzenie ruchu tranzytowego do miasta poprzez układ dróg krajowych nr 7, 79 i 94 spowodowało krzyżowanie się dużych potoków ruchu na nieprzygotowanym do tego celu skrzyżowaniu. W ramach rozbudowy Ronda Ofiar Katynia w Krakowie, wykonano estakadę drogową wraz z murami oporowymi na dojazdach do obiektu w ciągu ulic Radzikowskiego i Josepha Conrada (droga krajowa nr 7 i nr 79), tunel drogowy pod Rondem Ofiar Katynia wraz z murami oporowymi na dojazdach (droga krajowa nr 94) oraz pozostałe mury oporowe realizowane w ramach rozbudowy ronda w ciągu ulic Armii Krajowej - Jasnogórska. Tunel dwukomorowy o konstrukcji żelbetowej. Ściany tunelu zaprojektowano w technologii ścian szczelinowych zwieńczonych żelbetową płytą stropową i rozpartych dołem żelbetową płytą denną. Tunel realizowano metodą podstropową ze względu na prowadzenie prac w ścisłym centrum Krakowa. Estakadę zaprojektowano w postaci ustroju płytowego o zmiennej wysokości, o konstrukcji betonowej sprężonej opartego na żelbetowych podporach tarczowych i przyczółkach masywnych. Zmiany grubości elementów betonowych odbywają się płynnie po łukach kołowych tak w kierunku podłużnym jak i poprzecznym. W przekroju poprzecznym estakady wykształcono długie wsporniki o zmiennej grubości. Estakadę stanowi 11 przęseł o rozpiętości do 40,0 m. Konstrukcja nośna jest wspólna dla obu jezdni. Łączna szerokość obiektu wynosi 20,70 m. Długość całkowita obiektu wynosi 432,10 m. Łączna długość estakady z murami oporowymi na dojazdach wynosi 621,10 m. Długość całkowita tunelu wynosi 89,00 m. Łączna długość tunelu z murami to 334,47 m.
Nagrody: inwestycją jest laureatem konkursu ”Kraków mój dom” w kategorii „przestrzeń publiczna 2012”